lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

A positive mind gives you a positive life!

Kategori: Allmänt

Hej på er! Jag måste säga tack till mina 3 stadigt ihängande följare som inte ger upp hoppet om att ett inlägg faktiskt ska komma. Hehe. Är ju som känt inte den mest aktiva bloggerskan men det är faktiskt så skönt att skriva av sig lite då och då. Jag skriver inte dagbok längre, eller åtminstonde oerhört sällan.
 
Jag har dock en "happy book", som jag kallar den, där jag varje kväll skriver 5 saker jag är tacksam över i livet. Det är något jag varmt rekommenderar till alla, verkligen! Man får verkligen upp ögonen för allt man har i livet. Speciellt vi i Norden som har det så sinnes bra, vi måste lära oss att uppskatta det och inte stirra oss blinda på egentligen obefintliga problem! Jag skriver allt från enkla saker som "idag lyste solen" eller "idag sa min chef till mig att..." till "jag är SÅ tacksam för att jag är fri från sjukdomar" eller "Tack för att jag har 'de här' personerna i mitt liv!". Alltså litet och stort och korta texter och lååånga texter. Det är så underbart att gå tillbaka och läsa vad man har skrivit. Det ger energi om något!
 
A positive mind gives you a positive life!
 
Att tankarna du kan styra ditt humör själv tror jag på stenhårt. Till exempel var jag deppig ikväll av en anledning. Men när jag och mamma stod och lagade mat tillsammans sa jag plötsligt "time to cheer up", satte äggklockan på 5 minuter och bestämde mig för att le oavbrutet under den tiden. Och såklart - precis som du inte kan tänka glada tankar utan att le, kan du inte le utan att tänka glada tankar!
 
Men nu mina kära läsare måste jag sova! Imorgon blir en kul dag :)
 
 
Kommentera inlägget här: