lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Gott Nytt År!

Kategori: Allmänt

Hejsan!

Snart 2010, bara några timmar kvar. Lite konstigt känns det, allt har gått så fort detta året! Men tiden går ju fort när man har roligt, och jag har haft himla roligt! Det har hänt så fruktansvärt mycket hela tiden! Ångrar att jag inte skrivit dagbok detta året, för då kommer man mycket bättre ihåg vad man har gjort senare i livet, och det är ju alltid kul :) Kanske ska ha som nyårslöfe att börja skriva dagbok? I alla fall 1 gång i veckan. Jag har aldrig haft något nyårslöfte, ingen verkar ändå hålla sina nyårslöften. Jag behöver inte ha att börja skriva dagbok som ett nyårslöfte, utan bara som en kul grej så blir det inte lika seriöst :) Ja, så får det nog bli! Annars så ska jag bara fortsätta 2010 som om ingenting har hänt, allt är redan så bra så det finns inget direkt att ändra på :)

I morse sov jag typ till 10, läänge och skönt :) Och idag åt jag frukost med en gång, vilket jag inte gjorde igår, dumma mig. Jag åt den inte försen typ kl 12, detta pga av att jag fastnade i ett pussel och kunde inte slita mig, så alla måltider kom på helt konstiga tider. Men jaja, sånnt händer inte mig ofta, så det är ingen fara :)
    Jag har även gjort en av dom hemskaste grejjerna jag vet, spelat krigarspel på tven! Uschaa, det är inte kul för allt är bara så tragist, fattar inte vad det är som är så kul med det? Nu kanske ni undrar varför jag spelade krigarspel om jag nu tycker det är så hemskt, så jag ska berätta detta :) Jag skulle ut och springa, och då tänkte jag dra med mig Mattias. Han ville inte, så då sa jag att om han hänger med mig på en runda så spelar jag vilket spel han vill tillsammans med honom i en halvtimma när vi kommer hem. Det gick han självklart med på, så ja, jag hade inget att säga till om när han stod där med ett stort leende och spelet "Call of Duty4" i handen. Tro det eller ej, men jag dödade faktiskt Mattias gubbe två gånger tror jag, de ni! haha :) Ufärsig så kanske han dödade mig typ 50 gånger, men det spelar ingen roll :D Det var nog det ända roliga med det spelet :) 
   Idag har jag även druckit varm choklad med grädde, mums fillibaba! Jag drack det när jag var på ett café i Alingsås för några dagar sen, och jag blev totalt förälskad. Så pappa har nu köpt grädde på burk (eller vad det nu heter?) som jag och Mattias har använt till våra varma choklader :) Det konstiga är att på paketet står det att grädden håller sig ända till maj 2010.. brukar inte grädde gå ut efter bara några dagar, eller har jag bara drömt det? Ett mysterium jag inte får fram något vettigt svar på , i alla fall inte utav mig själv :)

Jaja, slutpratat om onödiga grejer nu. Ska snart börja fixa iordning mig inför ikväll. Jag och hela familjen ska dra till Alingsås till våra kusiner. Där ska det även vara en till familj, mammas brors frus systers familj. Haha det kanske blev lite invecklat, men aja, ni fattar nog ;) Det kommer bli superroligt (Y)
Så nu får ni ha så roligt ikväll, och så hörs vi nästa år! Massa kramar / Elin

KOMMENTARER:

  • fredddan säger:
    2010-01-02 | 22:36:18

    du tänkte nog på vanlig mjölk som år ut efter några dagar

  • elin :) säger:
    2010-01-02 | 22:41:12

    ja, så var det nog ;)

Kommentera inlägget här: