lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Årskrönika

Kategori: Allmänt

Ytterligare ett år har gått och massvis av saker har hänt. Laddade inför nyår med en fantastisk London-resa och på sportlovet var jag på Lannzarote. Dock var vårterminen inte min bästa tid på året. Kanske den jobbigaste tiden i mitt liv faktiskt. Har aldrig haft några större motgångar under mina 18 år på jorden, men under denna tid ägnade jag så otroligt mycket tid åt skolan och kände en sådan press att jag tappade lusten till det mesta. Men - ur allt negativt kommer någt positivt, och det positiva var dels att jag fick fina betyg och dels att jag nu vet vart mina gränser går vilket betyder att jag aldrig kommer behöva hamna i samma sits igen.
    Terminen avslutades dock på ett perfekt sätt då jag och Cecilia, som var elevrådsordföranden på skolan, höll ett verkligen superbra och roligt tal för studenterna på deras student. Att det blev så lyckat höjde verkligen självförtroendet vid tal, så efter det var jag inte längre nervös över att prata inför hela skolan. Detta avslut gav som sagt en bra start på lovet, och jag kände mig äntligen lika glad igen som jag brukar (och sen dess har det förblitt så!)
    Sedan kom alltså sommarlovet. Jag började med att jobba på VIAB i Vårgårda i två veckor. Var jättetråkigt till en början, men när man lärt känna folk blev det genast mycket roligare. Cyklade hem därifrån några gånger och det var riktigt härligt faktiskt.
    När jobbet äntligen var över och jag slappnade av efter en fruktansvärt slitsam termin blev jag sjuk. Fick väldigt kraftig öroninfammation i båda öronen och hade hög feber och låg i sängen i en/två veckor.
    När jag blivit frisk åkte familjen ut med husvagnen runt om i södra Sverige till alla möjliga ställen. Var bland annat på Öland, i Halmstad och på Tjörn. Var hur härligt som helst och varje dag sprang jag eller tog promenader på olika vackra stränder. Det är lycka om något!
    Väl hemma umgicks jag med en person väldigt mycket i några veckor, och under denna tid fick jag även reda på att jag var en av dem som skulle få komma på intervju för att eventuellt få jobb på Alingsåstidningen. Som ni nog vet fick jag jobbet och jag var hur glad som helst! Jag älskar ju att skriva! 
    I slutet av lovet åkte jag och Elin till Stockholm i över en natt och hade det allmänt gött! Vi promenrade runt, shoppade lite, åt gott, upptäckte nya ställen och njöt av det underbara vädret vi hade.
    Skillnaden i mitt humör mellan vårterminen och sommarlovet är så stor att den är ogreppbar. Hade ett fantastiskt sommarlov som var mer behövligt än någonsin och det har gett mig många nya minnen jag aldrig kommer glömma!
    Sedan började skolan och för en gångs skull gick jag dit med ett leende på läpparna. Denna termin hade jag nämligen mindre lektioner och mer fritid - precis perfekt för mig! Så även om denna termin också har haft sina stunder där jag har haft mycket att göra så går den inte att jämföra med förra terminen. Har känt mig mycket gladare och gjort fler roliga saker då jag har försökt priritera mitt välmående framför skolarbete.
    På höstlovet - som man nog inte kan kalla lov för min del - åkte jag till Lund tillsammans med en klasskompis då vi hade blivit antagna till Lunds tekniska högskolas "forskarvecka" för gymnasieelever! Var en jätterolig och intressant upplevelse. Träffade nya vänner, fick ett smakprov på högskolelivet (som lockar!) och fick en massa ny kunskap! En jättebra erfarenhet verkligen.
   Och just det ja! Får ju inte glömma att jag har skrivit för Alingsås tidning hela hösten. Har vart hur kul som helst och är så sjukt glad och tacksam för att jag fick denna chans då jag älskarälskarälskar att skriva! Har skrivit krönikor, intervjuat "Tinkerbella" och lärt känna supersköna människor. Och slutet är absolut inte här ännu, utan jag fortsätter även nästa år!
   I december fyllde jag 18 år, och jag trodde inte att det skulle vara någon skillnad, men samma kväll fick jag någon slags frihetskänsla i kroppen! Kan ju göra vad jag vill nu och det känns skönt på något sätt. (Och nej mamma och pappa, ni behöver inte vara rädda för att jag ska dra till månen och aldrig komma tillbaka;) ). Tacktacktack ändå, mamma och pappa, för att ni har gett mig den bästa uppväxten någon någonsin kan önska sig. Älskar er mest av allt! Hade även födelsedagskalas för både släkt och vänner och fick superfina saker.
    Sista dagen i skolan var det endast avslutning i aulan och jag och Cecilia skulle tacka för oss efter ett år som elevrådaorföranden (vilket även det har varit en superbra erfarenhet (och jobbig haha)). Vi gick upp på scenen och väl där håller Lars, rektorn, ett långt tal där han berömmer oss för våra egenskaper och handlingar - kändes jätteroligt! Så även denna terminen avslutades perfekt :-)
    Sedan kom jullovet. Har umgåtts med kompisar, firat en jättefin jul, ätit massvis med julmat, varit ute för första gången där det är 18-årsgräns (kärven) och köpt mina första cidrar, varit på bio med Elin, kollat på film, tv och Gossip Girl, varit halvsjuk och (förutom sjukan) haft det allmänt bra!
 
TACKTACKTACk för ett fantastiskt år som jag aldrig kommer glömma. Har på starkaste sätt upplevt alla sinnestillstånd som går att uppleva på ett åt skulle jag tro, haha! Och alla vänner, familj och släkt - ni är bäst i världen! Hoppas att 2013 blir lika bra nu (men förhoppningsvis en bättre vår). Känner en skräckblandad förtjusningen inför det nya året, jag slutar ju försjuttsingen skolan!!! Hur som helst - GOTT NYTT ÅR!
 
Vår
 
Sommar
 
Höst/vinter

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-01-01 | 19:46:19

    Vilka underbara bilder!Mamma

  • Johanna :D säger:
    2013-01-01 | 21:25:02

    Haha åh vilken underbart charmig bild som fick bli den första haha :D

    Svar: Håller helt och hållet med! Supersöt tjej ju :D
    Lalaelin

  • Johanna//kusin!<3 säger:
    2013-01-02 | 23:49:28

    Ååååå va fina bilder! Nu längktar jag verkligen till sommaren! Och Åhus åå va underbart!;)<3

    Svar: Tack sötnos! =) <3 Ja, jag med! Det är inte hälsosamt att kolla på sommarbilder på vintern ;) Jaaa verkligen! :D<3
    Lalaelin

Kommentera inlägget här: