lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Bästa veckan på länge

Kategori: Allmänt

HEJ bloggen! ♥ Vilken vecka förra veckan var alltså! Så otroligt rolig och givande på alla sätt - den bästa veckan på länge! Att bara få åka till Göteborg varje dag var alldeles underbart i sig. Jag har oftast haft mycket tid på när jag har kommit till centralstationen och då har jag köpt med mig en latte från Espresso House och strosat genom soliga Göteborg bort till Scandinavium. På kvällarna har oftast pappa kommit och hämtat mig och även det har varit väldigt mysigt, att liksom bara sitta i bilen och prata utan att något stör. Och sedan själva Göteborg Horse Show på det. Har träffat och lärt känna många nya personer, där ibland flera världscupsryttare. Har pratat och skämtat med Rolf-Göran Bengtsson flera gånger, gullat med Lisen Bratt Fredricssons barn och lotsat Jessica Almenäs genom bakdörren, för att bara nämna väldigt få namn. Dessa namn (förutom det sistnämnda) säger kanske inte er så mycket, men för mig har det verkligen varit häftigt att få prata med dessa inom hästvärlden kända personer på ett annat vis än "hej-jag-älskar-dig-och-vill-ha-autograf"-sättet. Sen får vi ju heller inte glömma själva showerna! Har såklart varit riktigt roligt att få titta på dem, och speciellt världscupshoppningen som var veckans höjdpunkt. Bloggkampen var även kul att se där bloggarna Linn Olsson och Tyrs Sjöstedt red mot varandra.
 
Jag är otroligt glad att jag fick möjligheten till att delta i detta, och jag längtar redan tills nästa år. Om jag ska välja en sak som har varit bäst med veckan blir det faktiskt ganska enkelt. Det bästa har varit att träffa så många nya människor. När man gör något nytt på ett nytt ställe, som detta var för mig, så inser man att det finns så mycket mer ute i världen än det man känner till och att det kryllar av glada och intressanta personer där ute. Världen är liksom större än Herrljunga. GUD vad jag längtar efter att ta studenten och börja jobba och resa nu! Det finns så mycket att upptäcka där ute!
 
Nu, dagen efter denna veckan, känner jag mig lite småtrött och slänger fortfarande runt ord lite huller om buller när jag pratar, men jag känner mig samtidigt väldigt glad och trygg på något sätt. Framtiden känns så ljus.

Vi hörs! ♥
 
Göteborg - bästa staden!

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2013-05-17 | 21:54:20

    Åh vad kul det låter! Har man ett ljust sinne har man en ljus framtid!

    Svar: Precis :D <3
    Lalaelin

Kommentera inlägget här: