lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Sommaren 2014

Kategori: Allmänt

Hej och hå! Sommaren har svishat förbi snabbare än någonsin och om 3 dagar är det officiellt höst! Men inte klagar jag. Sommaren var grym, och hösten känns mysig och väldigt väkommen!
 
Ok, i och med att det var så länge sen jag skrev här känns det lägligt att uppdatera er om vad jag har hittat på för kuligt de tre senaste månaderna! Jag har gjort så himla mycket verkligen, och mina två veckors semester gick lite för fort. Hade vart värt att ta ett par till, fast nu vet jag ju det tills nästa år :D
Let's begin!
 
- Inledde juni med ett par veckors stenhårt tränande ihop med Linda och Jacob! Var grymt kul och kändes så bra, men sen åkte jag självfallet på öroninflammation (som fortfarande hänger i...), så det blev tyvärr ingen vidare mer träning i sommar.
 
- Bråvalla festival tillsammans med Mattias i slutet av juni var så JÄ*LA grym! Asså den adrenalinkicken man får när man tillsammans med tusentals andra människor hoppar i takt till grym musik, galet! Vi var där i fem dagar och trots nada alkohol var jag lagom sliten när jag började jobba direkt efter ;)
 
 
- Helgen efter Bråvalla var det tjejweekend i Stockholm med Elin som gällde! Vi bodde på ett hotell som låg mitt i smeten, och vi shoppade, åt god mat och stosade runt! Vi var även på Gröna Lund där vi såg Vance Joy som var såååå söt!!
 
- I mitten av juli gick jag på semester (wihoo) och vi åkte direkt till La France med la famille! Vi flög till vackra Nice där vi bodde några nätter, och sedan tog vi vår hyrbil till Monaco och Italien! Riktigt najs resa, blev helt förälskad i Nice. Kände lite att jag måste bo där i framtiden.. kanske plugga?? :) (Bildrna kommer helt random ;) )
 
 
- I början av augusti var det valläger på Bommersvik med SSU som gällde! Var grymt kul och lärorikt! Vi varierade dagarna med att åka segway, lyssna på föreläsningar, köra zumobrottning, bada, ha workshops, dansa till live-artister, äta massa mjukglass och så vidare! Dessutom gick vi i Prideparaden vilket var häftigt :D
 
- Utöver dessa "stora" händelser så har jag gått på två utbildningar med övernattning med SSU, haft massa möten, kampanjer och grillkvällar med SSU, jag har vart på möten med utbildningsnämnden, jag har umgåtts med kompisar, hängt med Linda som gör GMU i höst (!!!) och badat och liiite festat och vart på Björn Skifts konsert. Och jobbat heltid förståss!
 
 
PUSS på denna grymma sommaren! Har lärt känna mängder av nya människor och har fått minnen för livet. Är så lyckligt lottad som är frisk, bor i ett så tacksamt land som Sverige och har såna energiboostar till människor runt omkring mig. Thank you God, Allah, Buddha or whateva' ya name is :D ♥
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: