lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

To travel

Kategori: Allmänt

“Why do you go away? So that you can come back. So that you can see the place you came from with new eyes and extra colors. And the people there see you differently too. Coming back to where you started is not the same as never leaving.”
 
Jag vill resa. Jag vill uppleva. Jag vill SE annat än det jag ser varje dag. Upptäcka hur andra kulturer formar människor.
 
MEN. Kom ihåg! Man måste inte alltid fysikt resa iväg. Man kan läsa böcker. Man kan prata med nya människor. Man kan engagera sig i en förening, i politik, börja dansa, utbilda sig. Att bryta mönster är att resa, att resa är att leva. So go outside that f*cking box and you will travel in your own magical way :)
 
Men resa fysiskt, det ska jag!!! Snart så.. ;)
Kommentera inlägget här: