lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Att resa

Kategori: Allmänt

Som ni vet reste jag till Australien för snart exakt ett år sedan. Det var det bästa jag gjort för mig själv, någonsin. När man reser iväg till ett annat land ensam, när man inte har någon trygghet längre, är man tvungen att öppna upp sina sinnen för nya intryck och man måste ta kontakt med nya människor. Man måste börja söka efter en vardag i någonting som är helt okänt, och det gör att man upptäcker nya platser, människor och sidor hos sig själv. Man upplever allt från nya perspektiv och man utbyter erfarenheter med människor från helt andra kulturer. Jag skulle vilja säga att jag växte otroligt mycket under mina 3,5 månader på andra sidan jorden.
 
Men måste man verkligen resa fysiskt för att kunna resa psykiskt? Nej, verkligen inte! Jag var i Australien och Nya Zeeland ensam och hade grymt kul och upplevde massvis. Nu är jag tillbaka i lilla Herrljunga och har faktiskt upplevt lika mycket nytt, fast på ett annat sätt! Jag har blivit politiskt aktiv och i och med det lärt känna oerhört många nya personer, jag har/har haft 3 jobb och även börjat lära mig ett nytt språk nu - Dari (Afghanistans officella språk). Allt detta har lett mig in på nya spår och gett mig synvinklar jag inte hade upptäckt innan.
 
Så kanske behövde jag den där kicksparken som Australien gav mig, för att våga öppna upp mig inför nytt. Men när man väl har öppnat upp sig, finns det lika mycket spännande hemma att upptäcka! Glöm inte det - happiness is not a place, it's a state of mind.
 
Puss på er ♥
 
 
Kommentera inlägget här: