lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Söndag kväll i oktober

Kategori: Allmänt

Hejsan!! Hur är läget med er? Med mig är det hur bra som helst, förutom att jag är megadundertrött. Somnade 06.00 inatt/morse och vaknade 10.00... men det är självförvållat så ska inte klaga ^^
 
I övrigt rullar mitt liv på himlans fint just nu. Tänkt vad ett arbete kan påverka ens välbefinnande! Förut jobbade jag på VIAB, och visst trivdes jag och kollegorna var trevliga, men att vara montör var inget arbete som jag riktigt klickade med. Nu vikarierar jag på Altorpskolan och i simhallen, och dessa arbeten är sååå mycket mer jag! Det är socialt, lagom utmaning och väldigt roligt! Passar mig perfekt :) I övrigt håller jag på väldigt mycket med politik, träffar mina kompisar och gymmar. Så det är fullt upp hela tiden, men jag kunde inte vara mer nöjd med min situation :)
 
Helgen har varit jättebra. I fredags jobbade jag, fixade ett till vikariat, fixade lite poltiska ärenden och sen tog jag en lugn kväll. Jag och Mattias var ensamma hemma och köpte hämtmat och kollade på Idol och gamla konserter :) Igår var det kalas för min söta kusin Andreas på förmiddagen, kakbuffé... mums! Var lika roligt som vanligt! Man gör inte mycket annat än att skratta när man umgås med Johanna haha :D ♥ Väl hemma gymmade jag tillsammans med Linnéa i över 1h och damn vilken träningsvärk i rumpa och ben jag har idag! På kvällen drog jag och Linnéa till Emelie som bjöd på supergod mat, och sedan åkte vi alla tre till Kärven som hade höstfest. För en gångs skull tog jag en alkholfri utgång och agerade chaufför, och det är jag så glad för idag!! Medelåldern på kärven var väl lite väl hög, så vi åkte hem runt halv 1 och jag sov över hos en annan kompis. Idag har jag varit dödstrött, så har tagit det mest lungt, städat lite, fixat inför mötet med SSU och sen vid 16 var det alltså först styrelsemöte och sen introduktionsmöte för nya medlemmar :) Kul! Vi har världens bästa SSU gäng!!
 
Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen. Håll tummarna för att jag får jobb imorgon! Puss på er
 
 
 
Kommentera inlägget här: