lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

Måndag morgon

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Måndag morgon, hur känner vi över det? Vi väljer att se det positivt, det är faktiskt riktigt skönt med vardag och rutiner och man har en ny helg att tagga inför!
 
Jag har dock lite tråkiga nyheter. Det är nämligen så att jag sedan 2 månader tillbaka, då jag hade öroninflammation, har haft problem med både öron och nacke. Det har liksom gått i en negativ spiral, och i och med de arbetsställningar jag har på jobbet som inte är de bästa för nacke och rygg, så går speciellt nackontet inte över. Har därför pratat med min chef och vi kom överens om att jag ska vara hemma och vila i två veckor. Eller ja, jag sa att jag tänkte vara hemma i två veckor, då jag inte har något arbetskontrakt just nu.. så jag hoppas att han inte tog så illa upp utan att jag fortfarande har ett arbete som väntar när jag är bättre ;) Scary.
 
Även om det känns jobbigt att kräva saker så måste man tänka på sig själv. Ingen kommer tacka dig om några år när du sitter där med kroniska nacksmärtor. Rent kliniskt sett så säljer man sin tid, någon köper den. Vi bor dessutom i Sverige och har rättigheter - utnyttja det faktum!
 
Så idag kickstartar jag min rehabilitering med en promenix. Imorgon ska jag dessutom till sjukgymnasten och på onsdag ska jag på massage. Woop woop tagga att bli friiiisk :D ;)
 
Kramkalas ♥
 
Kommentera inlägget här: