lalaelin

En blogg om mitt liv som ung tjej i en småstad med drömmar om stora världen. Gillar: Shopping, kaffe, kompishäng, resa till nya platser, ärlighet och samhällsfrågor. Ogillar: Stress, inställda planer, ensamhet och Sverige Demokraterna. ÄLSKAR: Havet, familjen, mina vänner och Australien.. Kommer skriva om det mesta och lite till. Puss :) :) :*

En himlans mysig helg

Kategori: Allmänt

 
Hejsan!
 
Vilken himla skön helg och vilken mysig söndag!! I fredag färgade jag håret riktigt mörkt och åkte sedan till Alingsås med Linda för restaurangbesök och bio. Vi såg Fifty shades of Grey, och jag måste säga att det var grymt bra! Något lång, men väldigt sexig och annorlunda! Längtar redan efter nästa del.
 
Igår var jag mötesordförande på Herrljunga arbetarkommuns Årsmöte, där jag även blev invald i styrelsen! Riktigt roligt och jag känner mig glad och stolt för förtroendet. Har haft en liten dipp nu över vintern när det varit så mörkt, men nu när solen kommer tillbaka och vårkänslorna fyller en med energi, så blir jag genast mycket mer taggad på politik.
 
I övrigt var gårdagen en riktig städdag, hela familjen inklusive mormor sprang omkring i huset och i trädgården och donade. Jag hann även med ett träningspass på gymmet och att hänga med Suhrab. En riktigt bra lördag helt enkelt!
 
Idag har jag och Alex från SSU:s styrelse haft ett möte där vi tog fram tipspromenadsfrågor till 1 maj eventet som vi ska ha. Kommer bli grymt kul!! När jag gick hem köpte jag med mig lite nötter som jag tänkte göra müsli på sen. Så gott med hemmagjord. Typ för gott för att det ska räknas som hälsosamt ;)
 
Sen har jag även sträckskrivit mitt 1 maj tal (Yes, jag ska hålla ett 1 maj-tal! :D) nu i 1h. Började med att brainstorma hej vilt, hade uppe alla möjliga ämnen på agendan. Men plötsligt fick jag en tanke som jag började skriva ner och sedan bara det flöt på, och plötsligt hade jag ett färdigt tal framför mig. That feeling. Nu tänkte jag dra till gymmet och sen får vi se vad eftermiddagen bjuder på.
 
Ta vara på eran söndag och gör något mysigt! Puss och kram skumbanan.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: